Stillsam facklig protest i Bryssel

Bryssel, torsdag,
I går hölls fackliga demonstrationer och andra aktioner i protest mot den förda nedskärningspolitiken över hela Europa. Mest uppmärksamhet fick demonstrationen i Aten som enligt arrangörerna samlade 100 000 deltagare. Protester organiserades även i Tjeckien, Danmark, Frankrike, Irland, Luxemburg, Slovenien och Spanien. Här i Bryssel gick det stillsamt men ljudligt tillväga när en symbolisk demonstration hölls utanför EU-kommissionens byggnad.
I Sverige uppmanade LO och TCO statsminister Fredrik Reinfeldt att hörsamma protestvågen och driva sysselsättningsfrågan på det EU-toppmöte som inleds i dag torsdag.
Här är några bilder från manifestationen i Bryssel med tal av bland andra Europafackets generalsekreterare John Monks (på bilden längst ner, inte överst är kanske bäst att tillägga).
Tommy Svensson Foto: Peter Berggren


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 05:09:54
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0