Nu är rätt tid att besöka Bryssel!

Utanför mitt köksfönster växter en syrénbuske och varje gâng som jag diskar kan jag verkligen se hur knopparna växer och hur ont det gör.

För alla ni läsare längre upp i norr som har haft en sâ kall vinter, vill jag bara säga : Ha tâlamod ! Ge inte upp ! För vâren kommer ! Sâ fort hon har gjort sitt här pâ kontinenten sâ lovar vi att skicka henne norrut.

Men för ni som kanske vill smakprova vâren, sâ är ni allihopa mycket välkomna hit till Bryssel (men kanske inte alla samtidigt). Om ni dâ behöver lite hjälp med att fâ ihop ett lärorikt program om Europa, sâ gör jag det gärna. Alla fackliga grupper fâr gratis hjälp med Brysselprogram om de vill. Det kan innehâlla besök pâ Europaparlamentet, Kommissionen, Ekonomiska och Sociala Kommittén, Sveriges Representation, LO/TCO/Sacos Brysselkontor, och mycket mer.

 

För alla er med allergiproblem och dâ framförallt hösnuva, har jag ett praktiskt tips som pappa har lärt mig. Min pappa är väldigt känslig för björken och när den slâr ut. Varje âr hâller han koll pâ när bjökarna i Belgien kommer att slâ ut, och dâ tar han flygplanet till Sverige. När sedan björkarna i Sverige ger tecken pâ att de är färdiga att slâ ut, sâ flyger han tillbaka till Belgien. Och pâ sâ vis undviker han det värsta. Detta är väl ett bra exempel pâ hur man undviker att det gör ont när knoppar brister…

 

Jonna Jaakke, besöksansvarig


Kommentarer
Postat av: Spock

Tack!

Det var väldigt trevligt sist jag besökte er i Bryssel och med våren på G så skulle det vara både intressant och ganska skönt att lämna vardagen här i Sverige för ett par dagar.

2011-03-11 @ 14:52:56
URL: http://spocksword.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0